UAB „Vakarų krova“ bendradarbiaus su termofikacine elektrine Fortum Klaipėda

UAB „Vakarų krova“ bendradarbiaus su termofikacine elektrine Fortum Klaipėda

FortumAB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinė įmonė UAB „Vakarų krova“ pasirašė ilgametę sutartį su termofikacine elektrine UAB „Fortum Klaipėda“. UAB "Fortum Klaipėda" priklauso Suomijos korporacijai „Fortum”, kuri yra pirmaujanti energetikos kompanija Šiaurės Europoje, Rusijoje ir kitose Baltijos jūros regiono šalyse. Naujoji biokuro ir atliekų jėgainė esanti Klaipėdos Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritorijoje greta Lypkių pramonės rajono, savo veiklą pradėjo 2013-ųjų metų pradžioje. UAB „Vakarų kova“, remiantis sutartiniais įsipareigojimais iš Klaipėdos biokuro ir atliekų jėgainės į uosto teritoriją transportuoja susidariusius komunalinių atliekų deginimo pelenus. Specialiu autotransportu atgabenti pelenai termiškai apdorojami ir uždaruoju technologiniu būdu fasuojami į 1000 kilogramų talpos specialius maišus, o vėliau laivais išgabenami iš Lietuvos tolimesniam jų perdirbimui. Planuojama, kad per metus naujoje jėgainėje susidarys apie 5 000 tonų pelenų.

Pelenų fasavimo įrenginys veikia uždaro ciklo būdu, todėl iš pakrovimo ir fasavimo metu susidariusio oro pertekliaus bus išfiltruojamos kietosios dulkių dalelės ir tik tada oras bus išleidžiamas į aplinką. „Norint atitikti šiai veiklai keliamus ypatingus valstybinių institucijų reikalavimus buvo atliekami ilgi ir kruopštūs pasiruošimo darbai, todėl šiandien galime atsakingai patvirtinti, kad ši veikla ir technologinis procesas nedaro neigiamo poveikio nei žmogui, nei aplinkai“, - patikino UAB „Vakarų krova“ direktorius Gediminas Rimkus. 
„Suomijos rinka yra įdomi ir patraukli mūsų grupės įmonėms, todėl džiaugiamės turėdami galimybę bendradarbiauti ir plėtoti sėkmingus verslo ryšius su šios šalies įmonėmis“, - teigė AB „Vakarų laivų gamykla“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
UAB „Vakarų krova“ praėję metai buvo rekordiniai – perkrauta daugiau nei 1 mln. tonų krovinių, o apyvarta kilo net 38 procentais. „Šiais metais keliame sau maksimalius uždavinius. Siekiame efektyviai išnaudoti visus turimos teritorijos plotus, modernizuoti krovos technologijas ir jų procesus. Vienas iš aktualiausių infrastruktūrinių plėtros objektų - giliavandenės krantinės statyba ir geležinkelio kelių plėtra“, - teigė G.Rimkus.
2012-ųjų metų pabaigoje pastatytas ir pradėtas eksploatuoti skystos melasos terminalas praplėtė įmonėje perkraunamų skystų krovinių nomenklatūrą ir dešimtadaliu padidino bendras įmonės krovos apimtis. Šiuo metu įmonėje veikia 4 specializuoti terminalai, dirba 135 kvalifikuoti darbuotojai.